Kształcenie w ramach specjalności Administracja publiczna pozwala studentowi na:
Absolwent jest przygotowany do pracy urzędniczej w różnych rodzajach administracji publicznej oraz do stosowania prawa w instytucjach niepublicznych. Może podjąć pracę w administracji rządowej oraz organach i jednostkach organizacyjnych gminy, powiatu i województwa, zakładach, instytucjach i jednostkach organizacyjnych, które zajmują się zaspokajaniem zbiorowych potrzeb wspólnoty (m.in.: w zakresie ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomości, ochrony środowiska i zasobów naturalnych oraz gospodarki wodnej; budownictwa mieszkaniowego; edukacji publicznej, kulturalnej, fizycznej i turystyki itp.), urzędach i izbach skarbowych. Absolwent jest przygotowany do samodzielnego doskonalenia i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności w warunkach postępu procesów integracyjnych w Europie. Potrafi rozwiązywać problemy zawodowe, posiada umiejętności komunikowania się z otoczeniem w miejscu pracy, sprawnego posługiwania się dostępnymi środkami informacji i techniki biurowej, aktywnego uczestniczenia w pracy grupowej oraz organizowania i kierowania niewielkimi zespołami.
Legitymuje się umiejętnościami i kompetencjami niezbędnymi do pełnienia funkcji administracyjnych, kierowniczych w strukturach administracji państwowej i samorządowej. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia.
Zarządzanie kryzysowe w dobie nowych, nie spotykanych do tej pory, zagrożeń bezpieczeństwa wewnętrznego państwa staje się jednym z ważniejszych zadań administracji publicznej. Ustawa o zarządzaniu kryzysowym wymaga gruntownej zmiany w przygotowaniu osób zaangażowanych w działania antykryzysowe. Na wszystkich szczeblach administracji oraz wielu instytucjach i przedsiębiorstwach związanych z działaniami występującymi w sytuacjach kryzysowych niezbędna jest grupa przeszkolonych specjalistów, którzy muszą zdiagnozować sytuację kryzysową i wykorzystać wszystkie środki zaradcze.
Absolwent specjalności Administracja bezpieczeństwa i porządku publicznego nabywa umiejętności rozumienia znaczenia zarządzania kryzysowego, przyswoi zasady skutecznej analizy potencjalnych zagrożeń. Będzie przygotowany do zarządzania sytuacją kryzysową i do kształtowania polityki informacyjnej w zarządzaniu kryzysowym i współpracy z lokalną społecznością. Ponadto nabędzie umiejętności i kompetencje niezbędne do pełnienia funkcji administracyjnych, kierowniczych w strukturach administracji państwowej i samorządowej odpowiedzialnej za bezpieczeństwo wewnętrzne takich jak: Policja, Straż Graniczna, Straż Miejska, Biuro Ochrony Rządu, Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, zespoły reagowania kryzysowego (wojewódzkie, powiatowe i gminne) i inne. Może znaleźć zatrudnienie w instytucjach zajmujących się analizą zagrożeń i zagadnień bezpieczeństwa, także w przedsiębiorstwach (piony bezpieczeństwa i ochrony informacji).
W ramach tej specjalności wykładane są m.in. przedmioty:
Kształcenie w ramach specjalności Administrowanie i zarządzanie organizacjami ochrony zdrowia pozwala studentowi na:
W trakcie zajęć studenci będą mieć okazję nie tylko wysłuchać wykładów, ale również wziąć udział w zajęciach warsztatowych, które pozwolą im na kształtowanie umiejętności niezbędnych w codziennym zarządzaniu organizacją medyczną. Ponadto studia pozwalają na wymianę poglądów i doświadczeń oraz nawiązanie kontaktów przydatnych w pracy zawodowej.
Specjalność jest adresowana do osób zamierzających realizować funkcje zarządcze w systemie służby zdrowia i pomocy społecznej, w tym także prywatnych placówek medycznych, samorządów, jako organów założycielskich oraz w instytucjach ubezpieczeniowych oraz na różnych szczeblach administracji ochrony zdrowia.
Student legitymuje się umiejętnościami i kompetencjami niezbędnymi do pełnienia funkcji administracyjnych, kierowniczych w strukturach ochrony zdrowia. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia.