Jakości Kształcenia w Warszawskiej Uczelni Medycznej im. T. Kożluka w Warszawie
W trosce o wysoką jakość kształcenia gwarantującego rozwój oraz wysoką pozycję Warszawskiej Uczelni Medycznej im. T. Kożluka w Warszawie ( WUMed), a także mając na względzie krajowe i międzynarodowe standardy kształcenia studentów, wprowadzono Wewnętrzny system jakości kształcenia.
Wewnętrzny system jakości kształcenia na w Warszawskiej Uczelni Medycznej im. T. Kożluka w Warszawie jest wciąż udoskonalany. Został dostosowany do wymogów wynikających z reformy nauki i szkolnictwa wyższego i spełnia przepisy ustawy prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20 lipca 2018 r.(Dz.U. z 2018 r. poz. 1668 z póź. zmianami), a także m.in. przez rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie kryteriów oceny programowej z dnia 12 września 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1787), oraz rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie studiów z dnia 27 września 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1861z póź. zmianami), a także ustawy o zintegrowanym systemie kwalifikacji z dnia 22 grudnia 2015 roku (Dz.U. z 2016 r. poz. 64), oraz rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie charakterystyk drugiego stopnia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomach 6-8 Polskiej Ramy Kwalifikacji z dnia z dnia 14 listopada 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2218).
Celem działania Wewnętrzny system jakości kształcenia jest zapewnienie jakości kształcenia oraz jej monitorowanie i doskonalenie.
Efektem działania Wewnętrznego systemu jakości kształcenia mają być w szczególności: - wysoka jakość kształcenia, - przejrzystość i konkurencyjność oferty edukacyjnej Uczelni oraz wyposażenie absolwentów w kwalifikacje pożądane na rynku pracy, - uzyskiwanie i utrzymanie akredytacji krajowych.
Wewnętrzny system jakości kształcenia obejmuje wszystkie formy studiów i poziomy kształcenia (stacjonarne i niestacjonarne studia I i II stopnia, jednolite studia magisterskie, studia podyplomowe oraz kształcenie podyplomowe).
Działania Wewnętrznego system jakości kształcenia obejmują: